Istota MRCST

Istota MRCST (UMYSŁOW0 - ODRUCHOWEJ KONCEPCJI LECZENIA SKOLIOZ)

Uwaga: wszelkie treści zamieszczone na stronie skolio.pl stanowią utwór w rozumieniu prawa autorskiego i z tego tytułu podlegają ochronie prawnej.

DWA KIERUNKI EDUKACJI FIZYCZNEJ CZŁOWIEKA

Poniższy tekst ma za zadanie przedstawienie różnicy między MRCST (Umysłowo – Odruchowa Koncepcja Leczenia Skolioz) a wszystkimi innymi terapiami skolioz jakie istnieją na świecie. Terapia skolioz MRCST stosuje dwa KIERUNKI EDUKACJI FIZYCZNEJ: kierunek odruchowy oraz kierunek neurolingwistyczny. Wszystkie inne terapie skolioz to zbiór wielu metod terapeutycznych z jednym kierunkiem działania – z kierunkiem odruchowym. Co mam na myśli mówiąc „kierunki edukacji fizycznej”? O tym dowiemy się po przeczytaniu tej strony.

Zapominamy, że leczenie skolioz odbywa się w języku (najczęściej mówionym). Komendy ćwiczeń wypowiada terapeuta, pacjent realizuje zadane komendy przez ćwiczenia. Słowa terapeuty trafiają wpierw do umysłu pacjenta, a następnie pacjent dzięki znajomości języka, zamienia słowa na energię mięśni. To lapidarny i potoczny opis procesu przekazywania i transformacji wiedzy terapeuty na energetyczne procesy mięśni pacjenta.

Zatem w każdej terapii skolioz istnieje relacja między Językiem, Umysłem pacjenta a Aparatem Ruchu pacjenta (AR). Nazwijmy ja krótko: język – umysł – AR. Widzimy, że występują tu trzy nazwy własne. Język zawsze uczestniczy w terapii skolioz. Jeżeli nie zgadzamy się z tym twierdzeniem, proszę wskazać taką terapie skolioz, która odbywa się bez języka i bez językowej komunikacji między terapeutą i pacjentem. Widzimy, że to niemożliwe.

Możemy więc śmiało powiedzieć, że zawsze w leczeniu skolioz są dwie relacje: (1) język Pacjenta – umysł Pacjenta oraz (2) język pacjenta – AR pacjenta. Każda terapia skolioz musi uwzględniać te relacje: komenda wypowiedziana w języku przez terapeutę trafia do umysłu pacjenta, umysł pacjenta analizuję informację językową i zamienia ja na energie mięśni AR. Tak powstają wolitywne skurcze mięśni.

Na początku powstania jakiejkolwiek terapii skolioz, badacz musi uwzględnić tę samą relację: język – umysł – AR lecz teraz jest to relacja:zyk badacza – umysł badacza – AR pacjenta.

Język badacza uwzględnia pojęcia naukowe – wewnętrzny język teorii naukowej. Umysł badacza uwzględnia metodę badawczą: dedukcję lub indukcję, zaś AR pacjenta to przedmiot badany.

Wszelkie inne terapie skolioz stosują metodę indukcyjna badania danej metody terapeutycznej: badacz wykonuje badania na pacjentach – dokonuje pomiary, obserwacje i uogólnia dane z pomiarów. (Aktualnie wystarczy grupa 30 osób ze skoliozą, by przeprowadzić badania! – uogólnione wyniki badania przeprowadzone na grupie 30 osób mają zapewnić powtarzalność wyników badania danej metody skolioz dla miliona osób osób ze skoliozą na całym świecie. Nie wydaje się to Państwu absurdalne?…) Zatem badacze, którzy dokonali badań na swoich pacjentach uogólnili badania na podstawie opisu AR 30 pacjentów. Tak zwane specyficzne terapie skolioz spełniły ten warunek przeprowadzania badań, dlatego nazwano je specyficznymi. Czy zatem inne terapie skolioz nie są specyficzne? Czy użyto adekwatnego słowa do określenia zbioru terapii, które przeszły indukcyjna weryfikacje badawczą? Przecież na podstawie założeń ad hock tych terapii powstały uogólnione założenia dla wszystkich innych terapii skolioz np. asymetryczność, powtarzalność ćwiczeń w ciągu dnia, regularność. Należy podkreślić subiektywność tych założeń, abstrahując od oceny ich wartości użytkowej.

Zatem KIERUNEK EDUKACJI FIZYCZNEJ, o którym piszę, to z jednej strony sposób przeprowadzenia badania przez autora danej terapii, zaś z drugiej to sposób edukacji pacjenta: albo terapie są nastawione na odruchową relację Umysł pacjenta – AR pacjenta (myślenie odtwórcze pacjenta), albo także na zaangażowanie myślenia pacjenta w procesie wykonywania ćwiczeń (analiza i synteza, tzw. myślenie twórcze pacjenta w trakcie wykonywania ćwiczeń). Istotą wszystkich terapii skolioz, oprócz MRCST, jest odruchowe (a więc w oparciu o bezmyślne odtwarzanie komend terapeuty) wykonywanie ćwiczeń. Pacjent jest wówczas traktowany jak pies Pawłowa. MRCST STOSUJE OBA KIERUNKI DZIAŁANIA EDUKACJI FIZYCZNEJ. MRCST JEST I FIZJOTERAPIĄ I METODĄ NEUROLINGWISTYCZNĄ. Z jednej strony pacjent odtwarza zalecone ćwiczenia, z drugiej musi czynnie zaangażować się procesami (analizy i syntezy) myślenia w proces terapeutyczny. Wówczas terapia ma pełnowymiarowy sens i jest skuteczna. Dlaczego? Gdyż w pełni wykorzystuje możliwości człowieka, odruchowe i kreatywne. Należy zawsze pamiętać, że reakcje mięśniowe są biologicznie wzbudzane odruchowo oraz kreowane przez twórcze myślenie pacjenta. To brzmi niezwykle enigmatycznie, prawda? Fizjoterapia nie jest weterynarią. Terapeuta ma do czynienia z myślącym człowiekiem już od najmłodszych lat jego życia. Pomijanie tego aspektu życia przez fizjoterapeutów zubaża ich działania. Pacjentowi proponowane są przez innych fizjoterapeutów leczących skoliozy działania wykorzystujące połowę możliwości człowieka. Potem uzyskuje się połowę zamierzonych celów z wszystkich możliwości determinowanych funkcjami organizmu. A przecież możliwości Aparatu Ruchu człowieka chorego są mniejsze lub dużo mniejsze od Aparatu Ruchu człowieka zdrowego. Dlaczego oddziaływania fizjoterapeutyczne opierające się na odruchowym działaniu z pominięciem ludzkiego procesu myślenia miałyby być skuteczne w tak poważnym schorzeniu jak skolioza. Skolioza de facto dotyczy całego organizmu – począwszy od stóp skończywszy na stawach skroniowo – żuchwowych. Skolioza to nie tylko skrzywienie kręgosłupa. Skolioza rozpoczyna się najczęściej adaptacyjną niedojrzałością układu nerwowego do środowiska, w tym niedojrzałością umysłu młodego człowieka. Następnie rozwija się w oparciu o determinanty fizjologiczno – biomechaniczne. 

MRCST – potwierdzona na rtg, bezpieczna koncepcja leczenia skolioz dzieci i osób dorosłych

Wszystkie metody leczenia skolioz to w istocie koncepcje.  MRCST ewoluowała przez przeszło 20 lat do aktualnej, skończonej formy leczenia skoliozy. Stało się to po licznych badaniach, analizach w gronie specjalistów, tysiącach godzin spędzonych w publikacjach naukowych jak i w gabinecie z pacjentami. Jej efekty są skutkiem zrozumienia i odpowiedniego podejścia do ćwiczeń samego pacjenta a nie tylko odpowiedniego doboru ćwiczeń. To zawsze jest wynik dobrej współpracy. To jej służy wydana parę lat tumu książka pod tytułem „Rewolucyjne leczenie skolioz”. Podobnie też dedykowana strona  przybliża  Państwu leczenie skoliozy przez MRCST.

DIAGNOSTYKA

Zebranie danych o dysfunkcjach aparatu ruchu u osób ze skoliozą to pierwszy etap sukcesu

ANALIZA

Analiza danych pozwala na określenie poziomu fizjologicznego aparatu ruchu

NAUKA

Odpowiednie wykonanie oraz nauka ćwiczeń to fundament koncepcji MRCST

SUKCES PACJENTA

Sukcesem Pacjenta jest znaczne zmniejszenie skoliozy dzięki MRCST